ISTORIE SI PSICOLOGIE

Geanta este un accesoriu prin excelență al fiecărei femei, niciuna dintre noi nu ar putea face fără ea.

Obiect de bază pentru a conține mai mult sau mai puțin viața noastră – portofel, telefon mobil, chei, trucuri, batiste, agende, eșarfe, pantofi fără tocuri, a devenit de-a lungul anilor un simbol al modei.

De unde vine toata aceasta pasiune pentru acest accesoriu de moda?

Folosirea și valoarea gentilor pentru femei au o istorie veche și interesantă, iar originile sale sunt chiar preistorice.

Primele genti au fost inventate și folosite strict de către bărbați: bărbații primitivi au conceput sistemul de zdrobire a pieii de animale pentru a transporta arme și unelte.

Odată cu nașterea și circulația monedei, gentile de bărbați se răspândesc din ce în ce mai mult evident cu buzunare.

Și tocmai în Evul Mediu se naște modelele de genti pe care le găsim astăzi: în realitate erau „zona”, sacul de purtat pe centură, sacul „crumena” sau umărul și „manticula” , precursor al sacului Clutch.

Pornind de la Renaștere, gentile încep să fie considerate accesorii legate de modă

Iar materialele utilizate pentru a le face și decora sunt din ce în ce mai prestigioase: piele, catifea, brocade, satin, arcuri, panglici, aur și pietre prețioase.

Gentile și moda, prin urmare, sunt strâns legate într-o uniune care ar fi durat până astăzi.

 

ISTORIA GENTI INCEPAND CU ANII 1920

Pentru flapper-ul (femeile englezești de la începutul anilor 20, deliberat libere și libertine), cuvântul geantă a rămas cu emanciparea femeii.

Emanciparea cucerită în urma celui de-al doilea război mondial (unde moda se schimbă și simplifică tocmai pentru a evita costurile de modă care nu mai sunt durabile.

DE CE GENTiLE SUNT CEL MAI INCOMPRENSIBIL FETISH DE SEX FEMININ DIN LUME

Ceea ce plătim jumătate de salariu, chiar și cu un alt preț, își păstrează întotdeauna scopul.

Nu este nevoie să menționăm Shakespeare la jumătatea drumului pentru a ne spune că o geantă de plastic din supermarket sau o geantă de marcă foarte scumpă îndeplinesc ambele sarcini DEX: un accesoriu folosit pentru a transporta bani și alte articole.

Totuși, pentru a cita Shakespeare în jumătate servește pentru a ne spune în modul cel mai realist posibil (cum ar fi lovestory de Romeo și Julieta), că în spatele achiziționarii de o geantă de brand sunt ascunse teorii psihologice indiferente.

Deoarece cumpărarea unei genti, atât în anii 1920, cât și în 2019, are o semnificație atât de puternică din punct de vedere socio-psiho-economico-politic încât poate deține și / sau distruge piețele, reputația de couture și visele de masă.

Deci: de ce femeile cumpără o geanta de colecție italiană de secole?

Apoi a apărut geanta de sezon italiană, geanta care, spre deosebire de geanta sartorială de la începutul secolului, trebuia să fie diferită pentru a se distinge de celelalte doamne, cu atât era mai răspândită.

Da, vorbim, de asemenea, despre trunchiul infam al începutului anilor 2000.

În cazul de sus, gentile devin mai mari pentru a ține mai multe obiecte decât compactul.

Și costul lor? Urca

CELE MAI SCUMPE GENTI DIN LUME?

Fără îndoială, mitul gentilor își are rădăcinile într-o casă care a făcut din lista de așteptare o declarație.

Doar credeți că în acest an cineva a venit să cheltuiască 380.000 de dolari pentru un Hermès Birkin.

Din 1937 încercăm cu disperare să luăm o geantă Kelly.

Nu este o coincidență faptul că gentile atât de scumpe au fost asociate cu icoane de lux ale luxului extrem, chiar și atunci când erau șubrezite: Grace Kelly și Jane Birkin, ca să spunem așa.

Apoi, gentile s-au schimbat și cu ele ideea de lux: de exemplu, când au sosit perechea de surori Paris și Nicky Hilton, care au adunat Balenciaga City în toate culorile lumii, efectul a fost de a face o stropire dorința brandului.
Paris Hilton în constantă roz a fost cloying? Nu contează.

DEOARECE FEMEILE CUMPARA GENTI SCUMPE SI ATUNCI CAN NU LE POTE PERMITE?

Mult mai mult decât pantofii – utile și deloc accesibile – gentile sunt fetișul femeilor bogate si nu numai.

Sunt ambiția sau devotamentul față de un brand de lux

Nu vom spune niciodată „acesta geanta mă face să arăt grasa”, glumele (dar nu atât de mult, eh) Shulman pe Bof.

Gentile nu sunt cazuri financiare ca adidași (Triple S Balenciaga), dar cataliza cea mai mare recoltă de piață, alianțe mai mari între surori care să moștenească geanta din piele (câțiva ani) rămâne valabilă mai mult.

Nu întâmplător a fost calculată dintr-un studiu al Baghunter că cea mai bună investiție de moda este, din nou, Kelly a cărui valoare, în comparație cu performanța de acțiuni de aur, oferă cea mai rapidă creștere Kelly (de exemplu, aurul are o eficiență medie anuală de 1,9%, în timp ce capodopera Birkin este de 14,2%).

Cu toate acestea, custodia care servește pentru a transporta bani și alte obiecte cu ea are puterea emoțională (și financiară).


Post mai vechi Postare mai nouă